JAUNUMI NOVADĀ

Aicina “medīt” veco novada simboliku; acīgākie iegūs balvas

Acīgākie novada iedzīvotāji aicināti piedalīties veco novada simbolu medībās.

>>

Nosaka Lielupes apsaimniekošanas kārtību

No 27. septembra spēkā stājušies Lielupes ekspluatācijas saistošie noteikumi.

>>

Novadā labos asfaltbetona “bedrītes”

Vairākās vietās novadā uzsākta asfaltbetona seguma labošana jeb „bedrīšu remonts”.

>>

Mārupes novada notikumu kalendārs

Notikumu kalendārā uzzini par biznesa, sporta un kultūras  norisēm novadā.

>>

JAUNUMI BIZNESAM

Var pieteikties Igaunijas-Latvijas programmas 2. kārtai

Igaunijas-Latvijas programmas 2021.-2027.gadam 2. projektu konkursā var pietiekties līdz 4.janvārim.

>>

6,4 miljoni eiro – investīcijām, eksportam un jaunuzņēmumiem

Investīciju, eksporta un jaunuzņēmumu atbalstam 2024. gada budžetā papildu paredzēti 6,4 miljoni eiro.

>>

Veidos Latvijas preču Ziemassvētku katalogu

LTRK aicina uzņēmējus kopīgi veidot Latvijas preču un pakalpojumu Ziemassvētku katalogu.

>>

Top publisks nodokļu maksātāju reitings

No 2024. gada ikvienam uzņēmumam Latvijā tiks izveidots nodokļu maksātāja reitings, kas būs pieejams arī publiski. 

>>

“Pierīgas Partnerība” aicina uz LEADER projektu koprakstīšanu

2. oktobrī plkst. 14:00 tiešsaistē var pievienoties LEADER projektu koprakstīšanai

>>

Izstrādās EXIT RIGA reģiona zīmola digitālās komunikācijas stratēģiju

Pierīgas reģiona tūrisma nozares pārstāvji sāk izstrādāt EXIT RIGA zīmola digitālo strateģiju.

>>

Daudzdzīvokļu ēka Malduguņu ielā 6 – energoefektīvākā Latvijā

Daudzdzīvokļu ēka Malduguņu ielā 6 atzīta par energoefektīvāko jaunbūvi Latvijā.

>>

Aicinām jūs uz burvīgu un unikālu vakaru, kur ļausimies mākslai un mūzikai, baudīsim vīnu, uzkodas, kā arī pavadīsim neaizmirstamus mirkļus kopā un katrs atsevišķi.

ART•JAZZ•WINE
12.oktobrī plkst.19:00
Hercogs Garden, Malduguņu iela 2, Mārupe
Dalības maksa: 55 EUR*

Pieteikumus gaidīsim līdz 9.oktobrim, rakstot uz info@marupesuznemeji.lv vai zvanot 22377557.
Laipni aicināti ņemt līdzi arī draugus!

*Lielākām kompānijām iespējama atlaide

NOTIKUMS

Otrais Mārupes uzņēmēju festivāls aizvadīts

Biedrība sarīko festivālu, organizē augsta līmeņa diskusiju ar politiķiem un ierēdņiem, izdod drukātu žurnālu un ieraksta podkāsta otro sezonu. Tas viss notiek vienlaicīgi! 

 

“Radīšana rodas no darīšanas,” saka biedrības “Mārupes uzņēmēji” valdes priekšsēdētājs Silvestrs Savickis, aplūkojot aizvadītās vasaras un rudens mēnešu biedrības darbu kalendāru. Gada otrā puse jau tradicionāli ir darbīgāka par sākumu, bet tam ir savs skaidrojums. Janvārī biedri sanāk kopā, lai atskatītos uz aizvadīto gadu un apspriestu plānus – tam ir vajadzīgs notikums, kas parasti ir gadu mijas balle. Tad biedrības valdei jāgatavojas kārtējai kopsapulcei – jāapkopo paveiktais un jāiezīmē nākotnes redzējums, un tikai pavasarī var reāli ieskrieties pilnvērtīgām aktivitātēm. Tādu šoruden nav trūcis.

Festivāls kļūst par tradīciju
 

Pirmais Mārupes uzņēmēju festivāls skan braši, jo tas ir pirmais. Kārtas skaitļa pielikšana rada ne tikai pozitīvu bravūru, bet uzliek arī pienākumus. Jo auditorija jau gaidā nākamos.

Pirmais festivāls pirms gada tika daļēji līdzfinansēts no Mārupes pašvaldības puses, tomēr šogad šādu iniciatīvu mārupiešu nodokļu apsaimniekotāji neizrādīja. Biedrības valdei gan nekādas šaubas vai jautājumi neradās – festivāls būs! Tāpēc šogad festivālu pilnībā finansēja biedrība no saviem līdzekļiem un paši dalībnieki ziedojumu un sponsorējumu veidā.  Un festivāls notika – ar it kā necilo “otro” kārtas skaitļa numuru, toties ar drošu pārliecību, ka šis notikums ir kļuvis par tradīciju un nākamgad septembrī notiks jau trešais Mārupes uzņēmēju festivāls.

Ieskaties: Mārupes uzņēmēju festivāls bildēs
Diskusija ražīgam festivāla ievadam
 

Otro festivālu ievadījām ar augsta līmeņa diskusiju par tēmu, kas svarīga gan ikvienam mārupietim, gan Rīgas iedzīvotājam, gan visu citu Pierīgas aglomerāciju iedzīvotājiem un šajās teritorijās strādājošajiem. Transports un mobilitāte jeb kā ērti, ātri un videi draudzīgi nokļūt no punkta A uz punktu B ikdienas vajadzību līmenī. Runājām, kā sakoordinēt autobusu, skūteri un vilcienu, kur esam valsts līmenī šobrīd, kāpēc mobilitātes risinājumi top lēni un kas tam traucē, un kādas pārmaiņas mūs sagaida līdz ar ātrgaitas dzelzceļa “Rail Baltica” ienākšanu.

Pie viena nosacītā “sarunu galda” sēdēja Mārupes un Ādažu mēri Andrejs Ence un Karīna Miķelsone, tobrīd vēl amatā esošais Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Māris Sprindžuks (AS), šobrīd jau amatā apstiprinātais jaunais satiksmes ministrs Kaspars Briškens (PRO), galvenais valsts reģionālās satiksmes plānotājs, Valsts Autotransporta direkcijas vadītājs Artūrs Caune, Rīgas valstpilsētas Ārtelpu un mobilitātes departamenta vadītājs Jānis Vaivods, Eiroparlamenta deputāts Ivars Ījabs. Savukārt auditorijas pusē diskusijā aktīvi piedalījās lidostas “Rīga” valdes loceklis Artūrs Saveļjevs, Olaines un Rīgas uzņēmēju pārstāve Edīte Alksne un citi.

Lai arī izdevās kopā pulcināt teju visus par mobilitāti atbildīgos politiķus un ierēdņus, diskusijas festivāla formāts nebija vieta, kur pieņemt kādus izšķirošus lēmumus. Galvenais diskusijas secinājums – nepieciešama spēcīga koordinācija un līderība mobilitātes pasākumu sinhronizācijai. Tāpēc tobrīd Saeimas deputāta, bet nu jau satiksmes ministra Kaspara Briškena klātbūtne bija īpaši nozīmīga – galu galā tieši viņa pārziņā tagad ir ministrija, kam šo koordināciju uzliek par pienākumu normatīvie akti. Cerēsim uz drīzām pozitīvām pārmaiņām.

Noskaties pilnu diskusiju!
Pielāgots formāts – vairāk dalībnieku un apmeklētāju

Viesmīlīgā un ainaviskā aktīvās atpūtas un izklaides parka JIP “Mārupīte” vide lieliski nodrošināja komfortablu festivāla dalībnieku un viesu klātbūtni. Šogad novada iedzīvotājiem un viesiem bija iespēja gan satikt jau tradicionālos festivāla dalībniekus – “AVIS Latvia”, “BEWESHIP”, lidostu “Rīga”, klīnikas “Vesels Bērns” un “Veselības centrs 4”, uzņēmumus “DCenter” un “Fixman”, bet arī nosacītos jaunpienācējus, kas festivālā ar saviem stendiem piedalījās pirmo gadu: vides dizaina uzņēmumu “Gartens”, farmācijas kompāniju “Lotus Pharma”, SIA “Dynasty”, biroju apgādes un servisa uzņēmumu “Rolling”, Mārupes hokeja skolu, kā arī biedrību “Pierīgas Partnerība”, valsts attīstības finanšu institūciju “Altum” un citus.

Īpaša loma un paldies pienākas Mārupes jauniešiem no M-UP, kas piedalījās gan festivāla satura veidošanā, gan palīdzēja ar organizāciju un norisi, gan arī izveidoja savu aktivitāšu telpu. Festivāla jaunievedums – uzņēmēju pludmales volejbola turnīrs, kura norisi nodrošināja pludmales sporta centrs “RUKKI”.

Vakara gaitā festivāla apmeklētājus izklaidēja Mārupes muzikālie kolektīvi: bērnu popgrupa “Mazā sirds”, Mārupes hip-hop dejotāji, dziedātāja un pasniedzēja Elīna Kravale, mūziķi Sabīne Mustermane, Paula Dundure, kā arī grupa “Laika upe”, kas sniedza noslēdzošo koncerta priekšnesumu trīs daļās.

Noskaties video: Otrais Mārupes uzņēmēju festivāls 
Mārupes uzņēmējiem jauns medijs

Festivāls bija piemērota vieta biedrības radītā jaunā medija – drukātā žurnāla “Uzņēmēju Vēstis” –  atvēršanai. 24 lappušu žurnāls turpmāk iznāks četras reizes gadā, un to bez maksas varēs paņemt visās publiskajās iestādēs – pašvaldību ēkās, skolās, bibliotēkās, dienas centros, doktorātos Mārupē, Tīrainē, Skultē, Babītē, Piņķos un Salienā, kā arī pie novada privātajiem komersantiem. Izdevumu finansē biedrība “Mārupes uzņēmēji” un reklāmdevēji.

Jaunais žurnāls jau pieejams 40 vietās visā novadā:

  • visās skolās, bibliotēkās, dienas centros un doktorātos visā novadā – Mārupē, Jaunmārupē, Tīrainē, Piņķos, Babītē un Salienā;
  • pašvaldības ēkās Mārupē un Piņkos;
  • Hercogs Mārupe un Hercogs Garden;
  • The Urban Cafe, Daugavas 29/1;
  • Skaistumkopšanas salons “Aneira”, Daugavas 27;
  • Apotheka Latvija Mārupē, Daugavas 27;
  • Mārupes Doktorāts un dynasty.lv, Pededzes 10;
  • Mārupes ledus halle, Kantora 12;
  • Golfs Viesturi, Jaunmārupē;
  • AVIS Latvia lidostā “Rīga”;
  • AZARYAN MEDICAL CLINIC, Vesels bērns un Smaida klīnika, Tēriņu 79;
  • Pludmale Brazīlija, Lavandas Mārupē;
  • Mārupes zobārstniecība, Spulgu 2;
  • JIP – Mārupīte;
  • Mārupes biznesa centrā, Daugavas 38;
  • Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamerā, Kr. Valdemāra 35.

Žurnāls tiek veidots kā rakstu un interviju apkopojums, kuru lasīt lēni un iedziļinoties. Sarunas ar interesantiem cilvēkiem, stāsti par lietām un vietām, kas iepriekš paskrējušas garām nepamanītas, noderīga praktiska informācija gan uzņēmējiem, gan iedzīvotājiem – tas viss lasāms jaunajā novada žurnālā “Uzņēmēju vēstis”. Turklāt steigas nav – katram numuram lasītāji varēs veltīt vismaz trīs mēnešus, līdz iznāks nākamais.

Kā zināms, bez kvalitatīvas un regulāras komunikācijas ir grūti realizēt jebkuru projektu vai iniciatīvu, tāpēc ar žurnāla izdošanu biedrība ir ieviesusi pilnu četru līmeņu informācijas aprites ciklu: ikdienas aktualitātes tiek atspoguļotas sociālajos tīklos, galvenokārt Facebook” laika joslā, mēneša griezumā par biedrības paveikto un citu novadniekiem vērtīgu informāciju var lasīt e-izdevumā “Uzņēmēju vēstis”, kas katru mēnesi nonāk pie saviem lasītājiem ar e-pastu palīdzību, biedrības mājas lapā vai caur sociālajiem tīkliem, savukārt drukātais žurnāls četras reizes gadā sniedz interesantu un padziļinātu saturu par svarīgo novadā un Latvijā – gan iedzīvotājiem, gan uzņēmējiem. Un protams, biedrības mājas lapa  kalpo kā krātuve visai šai informācijai.

Podkāsta otrā sezona top un tuvojas ēteram

 

Septembrī tika pabeigtas podkāsta “10 epizodes kas iedvesmos Tevi uzsākt un attīstīt uzņēmējdarbību” otrās sezonas 10 epizodes. Šoruden varēsim klausīties raidieraksta moderatora Silvestra Savicka sarunu ar grafisko dizaineri Agnesi Endziņu, starptautiskās autonomas “AVIS” vadītāju Dainu Kantāni, lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāju Lailu Odiņu, uzņēmēju Normundu Čiževski, dizaina betona puķupodu ražotāju Ingu Mekšu, dabas saldumu maģijas radītāju Ilzi Kupču, saules enerģijas paneļu uzstādītāju Lauri Pētersonu, “Urban Cafe” saimnieku Andi Levīti, logu ražotāju un sabiedrisko aktīvistu Arni Āķi, kā arī vēl vienu viesi, kura vārdu atstāsim noslēpumā, tā sakot – intrigai. Raidierakstu arī šogad būs iespējams klausīties visās populārākajās ierakstu platformās “Spotify”, “Apple Podcasts” un citās.

Raidieraksts top ar Mārupes pašvaldības atbalstu projekta “Mārupe – mūsu mājas” ietvaros.

Silvestrs Savickis

Esmu pārliecināts, ka biedrība savos 12 pastāvēšanas gados kalpo kā vieta, kur satikties līdzīgi domājošiem novadniekiem, ir radījusi noderīgus un jēgpilnus produktus gan uzņēmējiem, gan iedzīvotājiem, ir nozīmīgs sociālais partneris novada izglītības iestādēm un padomdevējs pašvaldībai. Droši ejam tālāk!

ANALĪZE

Jaunās valdības deklarācijā uzņēmējdarbības vīzija neskaidra

Uzņēmēji: mums jāpārslēdzas citā ātrumā

Foto no Saeima.lv

Septembra vidū Saeima apstiprināja pretrunīgi vērtēto un pēc politikas vērotāju ieskatiem ne pārāk ilgam mūžam lemto Evikas Siliņas (JV) Ministru Kabinetu, kurā apvienojušās partijas “Jaunā Vienotība”, “Progresīvie” un pie varas grožiem atkal nokļuvusī Zaļo un zemnieku savienība. Jau tapšanas un darba sākuma stadijā Siliņas valdība saskārās ar ne mazumu izaicinājumu un kritikas, vētījot tās spēju vai nespēju izsargāties no “Lemberga ietekmes”, apspriežot potenciālo ministru atbilstību amatiem un balsojot par Saeimas priekšsēdētāja kandidatūru. “Uzņēmēju Vēstis” izpētīja jaunās valdības deklarāciju, lai noskaidrotu, kāda ir šī Ministru Kabineta vīzija uzņēmējdarbības attīstībai. 

Īsi, bet vai kodolīgi?

 

Siliņas Ministru Kabineta deklarācija ir viena no īsākajām Latvijas valdību vēsturē – tā aizņem vien četras A4 lappuses, neskaitot valdības ministru sarakstu. Ziņu aģentūra LETA aplēsusi, ka iepriekšējās Krišjāņa Kariņa valdības deklarāciju veidoja vairāk nekā 12 tūkstoši vārdu, bet Siliņas valdība savu redzējumu spējusi ietver nepilnos 1500 vārdos. No tiem vien septiņi ir saistīti ar uzņēmējiem un uzņēmējdarbību.

Kā atzīst dažādu nozaru eksperti, neraugoties uz kompaktumu, deklarācija neļauj gūt pārliecību, ka valdībai patiešām ir konkrēti plāni konkrētu problēmu risināšanai. Tā nenoliedzami satur daudz skaistu frāžu un apgalvojumu, kuriem piekristu ikviens, taču aiz noslīpētajiem formulējumiem nav saskatāmi reāli rīki un instrumenti, kā dotos solījumus iecerēts piepildīt. “Visas frāzes tomēr ir ļoti apaļas, zem kurām var daudz ko palikt apakšā. Līdz ar to, kādas praktiskas lietas plānotas, būs redzams, izstrādājot valdības rīcības plānu. Mēs sajutām ambīciju trūkumu šīs deklarācijas ekonomiskajā plānā. Mūsu mērķis tomēr ir audzēt ekonomikas lielumu Latvijā, lai mēs spētu finansēt visus izaicinājumus,” deklarāciju komentēja Latvijas Darba devēju konfederācijas prezidents Andris Bite.

Akcents uz cilvēkiem un labklājību

 

Jaunā Ministru Kabineta deklarācija neapšaubāmi rada sajūtu, ka šī valdība vēlas sevi pozicionēt kā cilvēku aizstāvi un labklājības veicinātāju. To savā uzrunā Saeimā pirms valdības apstiprināšanas uzsvēra arī topošā premjere: “Ministru kabineta deklarācijas centrā ir cilvēks. Tas nozīmē, ka es un valdības komanda strādās tā, lai Latvijas cilvēki – pacienti, skolēni, studenti, uzņēmēji, mammas, tēti, vecvecāki – redzētu, ka valsts strādā viņu labā, nevis ir vienaldzīga vai kalpo tikai procesam. Saņemot jūsu uzticību, rūpēšos, lai katrs valdības darbs būs vērsts tieši uz šādu mērķi – lai mūsu iedzīvotāji justu, ka uzlabojas valsts sniegto pakalpojumu kvalitāte, ka Latvija kļūst pretimnākošāka, cilvēcīgāka un taisnīgāka. Mans darbs būs vērsts uz to, lai uzņēmējs justu, ka viņu neapgrūtina ar lieku birokrātiju. Skolēns justu, ka viņš saņem izglītību, ar kuru var konkurēt gan vietējās, gan ārvalstu augstskolās. Cilvēks, kas piedzīvo vardarbību, justu, ka valsts grib un spēj viņu pasargāt. Pacients – ka rindas kļūst īsākas. Seniors – ka kļūst sociāli aizsargātāks. Lai katra ģimene justu, ka tā ir Latvijai vajadzīga.”

Tautsaimniecības vīzija – nekonkrēta

 

Acīmredzot, tas ir iemesls, kāpēc Siliņas valdības deklarācijā meklēt atsevišķu tautsaimniecības vai uzņēmējdarbības sadaļu ir lieki – valdības ekonomiskie mērķi galvenokārt aprakstīti deklarācijas labklājības sadaļā, un arī tā ir novitāte, salīdzinājumā ar iepriekšējo valdību deklarācijām. Vai tas liecina, ka šī valdība ir izpratusi un novērtē uzņēmējdarbības kritiski svarīgo lomu kopējā valsts labklājības veidošanā?

Jaunā Ministru Kabineta tautsaimnieciskā vīzija skan šādi: “Ekonomiskās politikas mērķis ir sasniegt ilgtspējīgu iekšzemes kopprodukta pieaugumu, audzējot produktivitāti, investīcijas, eksportu un nodarbinātību. Konkurētspējas pamatā ir zinātnes sasniegumi, mūsdienīgas prasmes un spēja izmantot tehnoloģiju sniegtās  iespējas, Latvijas cilvēku ambīcijas un uzņēmējspēja, kuru atbalstam radīti kvalitatīvi un pieejami publiskie pakalpojumi un tiesiski droša investīciju vide.” Lai šo mērķi sasniegtu, valdību veidojošie politiskie spēki apņemas īstenot ekonomikas politiku, kas “radīs augstākas vērtības produktus un pakalpojumus, atbalstu primāri novirzīsim eksportējošiem uzņēmumiem un jaunuzņēmumiem”. Siliņas Ministru Kabinets arī plāno veidot “inovācijas ekosistēmu, cieši sadarbojoties publiskajam, privātajam, akadēmiskajam un nevalstiskajam sektoram”, kā arī attīstīt “zināšanās un ilgtspējā balstītu lauksaimniecību, mežsaimniecību un zivsaimniecību, lai ražotu vietējam tirgum un eksportam augstākas vērtības produkciju un veicinātu drošas un kvalitatīvas pārtikas pieejamību”.

Jaunā valdība iecerējusi vienlaikus gan attīstīt Rīgas metropoli, “nodrošinot iespējas” investēt Rīgas infrastruktūrā un izveidojot vienotu Rīgas metropoles attīstības un pārvaldības modeli, gan ieguldīt ilgtspējīgā reģionu attīstībā, “atbilstoši katra reģiona attīstības vajadzībām veidojot pievilcīgu un kvalitatīvu dzīves vidi, kā arī veicinot uzņēmējdarbību, savienojamību un iedzīvotāju mobilitāti”. Valdība solās atbalstīt industriālo zonu attīstību reģionos, kā arī “finansiāli veicināt” tādu pašvaldību attīstību, kurās “veidojas jaunas darbavietas un tiek radīta augsta pievienotā vērtība”.

Nodokļu politikas jomā jaunais Ministru kabinets apņemas veikt “būtiskas izmaiņas nodokļu politikā vienu reizi četru gadu ciklā”, kā arī vienkāršot nodokļu nomaksu, padarot to mazāk resursu un laika ietilpīgu. Tā valdība cer uzlabot ekonomikas konkurētspēju, mazināt ienākumu nevienlīdzību un palielināt nodokļu ieņēmumus, kā arī samazināt “ēnu ekonomiku”.

“Mazināsim birokrātiju un valsts pārvaldi padarīsim elastīgāku, vairāk uzticēsimies uzņēmēju, iedzīvotāju un pašvaldību spējai vadīties pēc pašdeklarācijas principa un dosim iespēju veidot standartizāciju nozarēs,” teikts deklarācijā, apņemoties arī veidot “pretciklisku, sociāli atbildīgu un attīstību veicinošu fiskālo politiku, veicot nepieciešamās investīcijas, kā arī sniedzot atbalstu iedzīvotājiem un uzņēmējiem krīzes situācijās”.  

Pilnu Deklarāciju par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību lasi šeit

Uzņēmēju vīzija – eksports, investīcijas un produktivitāte

Savu vīziju par Latvijas tautsaimniecības attīstības prioritātēm jaunajai vadībai sniedza uzņēmējus pārstāvošā Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), uzsverot, ka “Latvijas ekonomikas daudz straujākai izaugsmei enerģiju piešķirs ambīcijas – augsti un apņēmīgi mērķi”. “Lai to sasniegtu, galvenie “spēka pielikšanas punkti” ir eksporta veicināšana, investīciju piesaiste un produktivitātes paaugstināšana, ko varam stiprināt ar birokrātijas samazināšanu, finanšu pieejamību uzņēmējdarbības attīstībai, nodokļu, darbaspēka un enerģētikas konkurētspēju,” ieteikumos valdību veidojošajiem politiķiem uzsvēra LTRK.

Avots: LTRK

Tiesa, tikšanās notika vien divas dienas pirms Siliņas Ministru Kabineta apstiprināšanas, un deklarācijā uzņēmēju viedoklis būtisku atspoguļojumu nav guvis. Kā intervijā TV24 raidījumam “Latvijas labums” jau pēc valdības apstiprināšanas atzina LTRK prezidents Aigars Rostovskis, gaidas pret jauno valdību uzņēmēju vidū ir zemas. “Es domāju, ka būs muļļāšanās,” atzina Rostovskis, uzsverot: “Ja mēs griba šo valsti saglābt, mums ir jāpārslēdzas citā ātrumā.”

Aigara Rostovska intervijas fragmentu skaties šeit.

IEPAZĪSTI BIEDRU

Uģis Pīrs: iespējas nopelnīt ir visapkārt

Uģis Pīrs. Foto no personīgā arhīva.

“HOPwines” nozīmē “House of Portuguese Wines” jeb “portugāļu vīnu nams”. Vīna cienītāju un ne tikai aprindās labi zināmais Mārupes uzņēmums importē tikai un vienīgi Portugāles vīnus, darot to jau vairāk nekā desmit gadus. Kāds bija šī biznesa sākums, kāpēc “HOPwines” ir nolēmuši palikt maza privāta uzņēmuma statusā un kādas vēl citas aizraušanās ir tā īpašniekiem – to “Uzņēmēju Vēstis” jautāja “HOPwines” līdzīpašniekam Uģim Pīram.

Kāpēc nolēmāt dibināt savu uzņēmumu šajā nozarē? Kāpēc tieši Portugāle?

Stāsts ir samērā netipisks, tā drīzāk bija interesanta apstākļu sagadīšanās. Pēc izglītības esmu interjera dizainers un savu privāto biznesu arī sāku šajā jomā jau 20. gadsimta 90. gados. Biju dalībnieks vienā no pirmajiem pieciem Latvijā dibinātajiem kooperatīviem.

Interjeru veidošanai nepieciešamo kvalitatīvo būvniecības materiālu un partneru meklējumos nonācām Portugālē, kur atradu unikāla dizaina lampas, ko sāku piedāvāt Latvijā.

Mums izveidojās labs kontakts ar lampu ražotāja uzņēmuma dibinātāja ģimeni un pamazām arī plašāks kontaktu loks Portugālē. Pirms 2008. gada interjera un dizaina izstādes “Salon de Luxe” (jā, kādreiz tādas bija) mūsu draugi kārtējo reizi apmeklēja Rīgu un bija pārsteigti, ka Portugāles vīni Rīgā praktiski nav pazīstami. Protams, ka šāda situācija bija steidzami jālabo, mūsu partneri sazinājās ar kādu savu paziņu, labu vīna pazinēju, viņš apzināja savus kontaktus, un “Salon de Luxe” jau tika prezentēti 12 Portugāles ražotāju vīni. Taču drīz sākās krīze un biznesa attīstības iespējas apsīka. Līdz oficiālai pārstāvniecībai tāpēc pagāja kāds laiks, bet tā radās “House of Portuguese Wines”, kuru izveidojām kopā ar manu krustdēlu Gati. Noīrējām telpas Mārupē un kopš tā laika esam šeit.

Vai Jums vēl citās valstīs ārpus Latvijas ir bizness vai arī plānojat to attīstīt?

Nē, mēs neizplatām šos vīnus citās valstīs. Tam būtu nepieciešami pavisam citi uzņēmuma apjomi, daudzas formalitātes un lieli ieguldījumi. Apzināti esam nolēmuši šo biznesu nepaplašināt, lai saglabātu maza privāta uzņēmuma statusu un sajūtu. Kādreiz vairāk mēģinājām strādāt vairumtirdzniecībā, īpaši HoReCa (viesnīcu, restorānu un sabiedriskās ēdināšanas nozare – red.) sektorā, taču tagad esam nolēmuši fokusēties tieši uz mazumtirdzniecības attīstību, attīstīt vietējās kopienas interesi par mūsu vīniem, rīkot degustācijas, palīdzēt ar vīnu izvēli gan ģimenes, gan korporatīvajiem pasākumiem. Šo virzienu pilnvērtīgi varam attīstīt tikai Latvijas tirgū. Sortimenta plašuma ziņā noteikti varam sevi saukt par lielāko Portugāles vīnu izplatītāju Ziemeļeiropā. Mūsu vīnu piedāvājumā ir vairāki unikāli segmenti (portvīni, Moscatel, Vinho Verde), ar ko vairāk vēlamies iepazīstināt vietējo patērētāju un kas mums ļauj konkurēt ar tradicionāli labāk zināmo Francijas, Itālijas un citu lielo ražotājvalstu vīnu piedāvājumu.

Jūsu ģimenē bez vīna ir arī citas aizraušanās – interjeri un ceriņi. Pats joprojām strādājat interjera jomā, audzējat ceriņus Piebalgā, Jūsu sieva Anita  ir zināma interjera un dzīvesstila žurnāliste. Kā šīs visas kaislības sadzīvo zem viena jumta?

Gadu gaitā ir nostabilizējies tāds dzīvesveids, kas ļauj šo visu apvienot, nedarot pāri nevienam biznesa virzienam un izbaudot visus. Nedēļas pirmajā pusē esam pilsētā (dzīvojam Rīgā, bet veikals mums atrodas Mārupē). Šajā laikā nodarbojos ar saviem interjera un būvniecības projektiem. Šobrīd pieprasījums pēc kvalitatīviem interjeriem ir milzīgs un tā ir ienesīga biznesa niša.

Trešdienās dodamies uz Zosēniem, kur mums jau 30 gadu ir lauku mājas, un atpūšoties darbojamies tur. Pats sirdī esmu vairāk  laucinieks un tur jūtos vislabāk, pilsētā ilgstoši nevarētu dzīvot.

Uzņēmumā “Vidzemes ceriņi” audzējam un pārdodam košumkrūmu stādus. Mūsu sortimentā ir 100 ceriņu, 20 filadelfu un 30 hortenziju šķirņu. Pie mums ir krāšņi visu vasaras sezonu, jo visu laiku kaut kas no audzētā zied. 

Esam arī novērojuši, ka cilvēki, kas darbojas ar stādiem – vienalga, audzē vai pērk, – ir laimīgi, pateicīgi, jauki, labvēlīgi un sirsnīgi. Dārzs tiešām raisa daudz pozitīvu emociju. Saņemam lielu enerģijas lādiņu un motivāciju savam darbam. Piebalgā gadu gaitā esam iekopuši ceriņu parku 5 ha platībā, kurā esam iestādījuši 180 ceriņu šķirnes. Ar sievu jokojam, ka tas ir mūsu pensijas kapitāls – vecumdienās parks būs tik skaists, ka varēsim pārdot biļetes tā apskatei. Protams, mums ir palīgi gan Zosēnos, gan Mārupē, kas palīdz ar ikdienas darbiem, vieni mēs nevarētu visu paveikt, Taču attiecības ar darbiniekiem mums ir ilgstošas un gandrīz ģimeniskas, kā jau mazā biznesā. Draudzīgas attiecības kolektīvā ir ļoti svarīgas, un līdzvērtīga komunikācija ar darbiniekiem palīdz tās uzturēt.

Foto no personīgā arhīva.

Kādas ir Jūsu vairāk nekā 30 biznesa gados galvenās gūtās pieredzes un atziņas? Ko Jūs ieteiktu jaunam uzņēmējam?

Pirmkārt, es ieteiktu visiem, kas par to ir iedomājušies, bet kaut kādu iemeslu dēļ baidās, tomēr riskēt un kļūt par uzņēmējiem. Esmu sapratis, ka iespējas nopelnīt ir visapkārt, vajag tikai tās meklēt. Otrkārt, iesaku pirmo uzņēmumu veidot vienam, neveidot to kopā ar citiem līdzīpašniekiem. Pieredze uzņēmējdarbībā veidojas lēnām, cilvēkiem ir dažādas pieejas, eksistē domāšanas stereotipi, un procesā var sanāk tērēt nevajadzīgi daudz enerģijas lēmumu un rīcību saskaņošanai, kā rezultātā varat neizmantot biznesa iespējas, kavēt vērtīgu laiku un pat zaudēt naudu. Vēlāk, kad pirmās mācības jau gūtas un bizness nostabilizējies, var izskatīt arī citas iespējas, taču sākumā viennozīmīgi pareizāk būtu darboties vienatnē.

Kā Jūs vērtējat uzņēmējdarbības vidi Mārupes novadā? Vai Mārupes kļūšana par pilsētu ir nesusi kādas izmaiņas?

Mārupe tiešām ir pilsēta? Nebiju pamanījis. Kā redzat, es tādām lietām nepievēršu daudz uzmanības. Mani apmierina tas, ko es redzu sev apkārt – kopti apstādījumi, tiek labotas ielas, sakārtojas infrastruktūra. Domājot lielākos mērogos, redzu Mārupē joprojām neizmantotas attīstības iespējas, piemēram, izglītības iestāžu attīstībā. Kāpēc augstskolas kompleksu būvējam Torņkalnā, kur jau ir problēmas ar transportu, nevis Mārupē, kur būtu lieliskas iespējas attīstīt studentu pilsētiņu? Tāpat ikrīta nebeidzamā transporta plūsma ar vecākiem, kuri ved bērnus uz Rīgas centra skolām un pēc tam pēcpusdienā atpakaļ. Praktiski netiek izmantotas piepilsētas vilciena iespējas, jo nav sakārtotas piebrauktuves un stāvvietas pie stacijām. Transporta jautājumi Mārupē ir kritiski nesakārtoti un tur būtu daudz pilnveidošanas iespēju.

Kā vērtējat biedrības “Mārupes uzņēmēji” darbu, jaunās aktivitātes, piemēram, Uzņēmēju festivālu? Ko sagaidāt no biedrības un ko esat gatavi dot pretī?

Jāatzīst, ka ikdienā kontaktu ar biedrības biedriem ir maz, lai gan arī paši neesam īpaši aktīvi. Uzskatu, ka biedrības darbu varētu būtiski uzlabot, vairāk attīstot horizontālās sadarbības un mārketinga aktivitāšu iespējas biedru starpā. Protams, tas prasītu lielākus resursu, īpaši brīvā laika ieguldījumus no biedrības vadības. Taču bez atbilstošas finansiālas kompensācijas šādus ieguldījumus no cilvēkiem ir grūti prasīt. Pagājušajā gadā piedalījāmies biedrības organizētajā Uzņēmēju festivālā un mums ir ļoti pozitīvas atmiņas, taču šogad, izsverot visus par un pret, izlēmām nepiedalīties, jo tika mainīta norises vieta un likās, ka nevarēsim atgūt ieguldījumus dalībā. Kā labu vīnu izplatītājs esam gatavi piedāvāt izdevīgus nosacījumus biedrības biedriem gan vīnu iegādē, gan degustāciju un citu ar vīna pasauli saistītu korporatīvo pasākumu veidošanā un izpratnes par vīnu pasauli veicināšanā.

VIESOS PIE DOMUBIEDRIEM

Rēzeknes Uzņēmēju biedrība: katrā problēmā saredzēt jaunu iespēju

Līga Šmate, Rēzeknes uzņēmēju biedrības valdes locekle

Rēzeknes Uzņēmēju biedrība ir viena no senākajām valstī – šogad tai aprit jau 14 gads. Biedrība apvieno vairāk nekā 20 pilsētas un novada uzņēmējus no visdažādākajiem biznesiem. Par Rēzeknes Uzņēmēju biedrības darbu un aktualitātēm sarunājāmies ar biedrības valdes locekli Līgu Šmati.

Kad dibināta jūsu biedrība un kāpēc tā radās?

Rēzeknes Uzņēmēju biedrību (ReUB) 2009. gadā nodibināja līdzīgi domājoši, uz sadarbību vērsti Rēzeknes pilsētas un novada uzņēmēji ar ieceri pārstāvēt savas intereses un stiprināt dialogu ar valsts institūcijām, vietējām pašvaldībām, citām darba devēju  un starptautiskajām organizācijām. Biedrībā apvienojušies uzņēmēji, kas vēlas sekmēt savstarpējo sadarbību, informācijas un pieredzes apmaiņu, veicināt uzņēmējdarbību un ar biznesa veicināšanu saistītu pasākumu un projektu izstrādāšanu un īstenošanu.

Kāds ir Rēzeknes uzņēmēju “profils” un uzņēmējdarbības vide novadā?

Pašlaik biedrībā apvienojušies 23 biedri, kas pārstāv dažādu nozaru komercsabiedrības, tajā skaitā apstrādes rūpniecību, transporta, sabiedrisko un citu komercpakalpojumu jomu, būvniecību, tostarp arī vienus no šī brīža lielākajiem darba devējiem pilsētā un novadā. 

Kopumā varētu teikt, ka novadā aizvien vairāk attīstās arī industriālā rūpniecība. Pakāpeniski novada un pilsētas teritorija, infrastruktūra pilnveidojas un kļūst aizvien pievilcīgāka jaunajiem un esošajiem komersantiem. Rēzeknē kopumā ir plašs atbalsta institūciju klāsts, kas gan informatīvi, gan finansiāli palīdz jau esošajiem un jaunajiem uzņēmējiem. Kā piemērus var minēt Rēzeknes Biznesa inkubatoru, valsts attīstības finanšu institūcijas “Altum” Rēzeknes nodaļu, Rēzeknes Speciālo ekonomisko zonu, Latgales Plānošanas reģionu, arī Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju.

Kādus mērķus esat sev izvirzījuši un kā sokas ar to sasniegšanu?

Jau no dibināšanas pirmsākumiem viens no biedrības galvenajiem mērķiem ir bijusi uzņēmēju interešu pārstāvniecība, tāpēc šobrīd ejam uz to, lai kopumā aktivizētu gan biedrības kapacitāti un darbību, gan biedru iesaisti lēmumu pieņemšanā. Jāatzīst, ka bieži neesam bijuši skaļi viedokļa paudēji, bet esam gandarīti, ka šogad ar ASV vēstniecības Latvijā atbalstu esam rīkojuši diskusijas, seminārus ne tikai Rēzeknes, bet arī citu novadu uzņēmējiem par sociālā dialoga uzlabošanu, problēmsituācijām un tām lietām, kas šobrīd nestrādā, lai veidotos konsolidēta viedokļa paušana un iesaistīšanās valstisku un vietēju lēmumu pieņemšanas procesos.

Kādas aktivitātes biedrība īsteno?

Biedrības darbības jomas ir:

  • izstāžu organizēšana: ik pavasari Rēzeknē rīkojam izglītības iespēju izstādi “Izglītība un karjera”;
  • semināru un informatīvo  tikšanos rīkošana uzņēmējiem par konkrētu jomu, tematu vai problēmsituāciju;
  • korporatīvie pasākumi biedru saliedēšanai;
  • pieredzes apmaiņas braucieni, lai iepazītos ar citām uzņēmējus pārstāvošām organizācijām un dibinātu jaunus kontaktus;
  • sociālā joma, iesaistīšanās labdarības pasākumos;
  • sadarbība ar jauniešiem, dalība ēnu dienās, ekskursiju, prakšu nodrošināšanā;
  • projektu izstrāde un īstenošana.

Kas ir jūsu svarīgākie partneri?

Lai aktīvi piedalītos politikas plānošanas, ieviešanas un uzraudzības jomā, biedrība ir iestājusies Latvijas Darba devēju konfederācijā (LDDK) un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamerā (LTRK). Lai uzņēmēji būtu informēti par aktualitātēm uzņēmējdarbības un izglītības jomā, biedrībai ir izveidojusies laba sadarbība ar Latgales Plānošanas reģionu un vietējo Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju. Biedrībai arī ir izveidota partnerība ar vietējām pašvaldībām – Rēzeknes valstspilsētas un Rēzeknes novada pašvaldību.

Kāda ir pašvaldības loma uzņēmējdarbības veicināšanā novadā?

Lai uzņēmējdarbības vide attīstītos, mainītos un pielāgotos, ir nepieciešams arī vietējo pašvaldību atbalsts. Jo vairāk pašvaldība ir atvērta, atbalsta biznesu un veido pievilcīgu vidi sev apkārt, jo tas ir lielāks atbalsts  arī vietējam uzņēmējam.

Ko jūs novēlētu sava novada un arī citiem uzņēmējiem?

Būt atvērtiem pārmaiņām un kopīgi risināt problēmas, kur nepieciešama konsolidēta viedokļa paušana un uzņēmēju balss. Vēlu būt stipriem un katrā problēmā saredzēt arī jaunu iespēju!

Ar ASV vēstniecības atbalstu īstenotā projektā Rēzeknes un Daugavpils uzņēmēji nesen viesojās arī Mārupes novadā.

MĀRUPES JAUNIEŠI

Mārupes jaunieši aktīvi uzsākuši jaunu sezonu

Autore: Marta Reihmane, Rīgas Stradiņa Universitātes studente, Mārupes Valsts ģimnāzijas absolvente

Mārupes jauniešu dome jeb M-UP jaunieši rudens sezonu iesākuši rosīgi. Vasaras izskaņā, tiekoties kopīgās sēdēs ar Mārupes uzņēmējiem, tapušas idejas un plāni septembra sākumā notikušajam Mārupes uzņēmēju festivālam, M-UP jaunieši piedalījās arī Tīraines apkaimes festivālā, vienlaikus strādāts pie dažādiem projektiem un plānotas turpmākās aktivitātes jauniešu centrā “Hēlijs”.

9.septembrī pilnas dienas programmā aktīvās atpūtas parkā “JIP Mārupīte” Mārupes uzņēmēju festivāls priecēja gan lielus, gan mazus. Bija iespēja iepazīties ar dažādiem Mārupes uzņēmumiem, piedalīties volejbola turnīrā, kur sacentās iedzīvotāji pret uzņēmējiem.

Tāpat arī visas dienas garumā pasākuma dalībnieki tika aicināti iesaistīties M-UP jauniešu rīkotajās aktivitātes – pierādīt savas zināšanas viktorīnā par Mārupes uzņēmumiem, darboties radoši, apgleznojot auduma somas, trenējot atjautību stacijā “Bagāts”, kur dalībniekiem bija jāmin burkā esošo monētu naudas vērtība, kā arī ciemoties pašu jauniešu stacijā un iepazīties ar aktīvajiem Mārupes jauniešiem. Par dalību aktivitātēs pasākuma viesi krāja zīmogus un vakara noslēgumā piedalījās izlozē ar iespēju laimēt vērtīgas balvas no mūsu pašu uzņēmumiem.

Vakaru noslēdzām ar bagātīgu kultūras programmu deju un mūzikas piepildītā gaisotnē.

Savukārt 16.septembrī Elizabete Jākobsone, Romija Roze un Andrejs Liepiņš no M-UP devās uz Tīraines apkaimes festivālu “Svētki mazās Mārupītes krastos”. Te mūsu jauniešiem bija iespēja izsapņot savas ieceres un izteikt viedokli par lietām, kuras iedzīvotāji vēlas redzēt Mārupes novadā.

Paralēli darbīgajai ikdienai pasākumos tapis arī Laines Pauperes projekts par esošās sporta un atpūtas teritorijas labiekārtošanu pie jauniešu centra “Hēlijs”. Projekts iesniegts Mārupes novada līdzdalības budžeta konkursā, kurā no 1. – 30. septembrim ikvienam Mārupē deklarētam iedzīvotājam bija iespēja novada mobilajā lietotnē balsot par vienu no iesniegtajām idejām.

M-UP jaunieši Tīraines apkaimes festivālā.
M-UP jaunās sezonas aktualitātes

Andreja Liepiņa stāsts un meistarklase par pieredzi Erasmus+ apmaiņas braucienā.

“Iepazīsti M-UP” jauniešu centrā “Hēlijs”. Aicināts ikviens jaunietis, kurš ir ieinteresēts uzzināt vairāk par Jauniešu domes darbību, “Hēlija” ikdienu, jauniešu iespējām Mārupes novadā un pievienošanos M-UP komandai.

Izzinošs pasākums kopā ar dažādu jomu pārstāvjiem par jauniešu iespējām Mārupes novadā.

Novembrī kopīgi organizēsim nākamā jauniešu domes priekšsēdētaja un jomu pārstāvju vēlēšanas, kā arī atskatīsimies uz pagājušajā gadā paveikto un plānosim nākamajā sezonā iecerēto.

Vairāk informācijas par aktuālo meklē M-UP Instagram @m_upjauniesi un Facebook @jaunatnemarupe.

NODERĪGI

Kur tūristam pārnakšņot Mārupē?

Mārupe ir vienīgais Latvijas novads, kuram ir sava starptautiskā lidosta – lidosta “Rīga”. Arī Mārupei pašai ir ambīcijas tūrisma jomā – šī nozare novada stratēģiskās plānošanas dokumentos ir izcelta kā viena no prioritārajām. Taču, lai ceļotāji varētu kārtīgi iepazīt Mārupes novada tūrisma piedāvājumu, tiem nepieciešama vieta naktsmītnei, tāpēc “Uzņēmēju Vēstis” nolēma izpētīt, kādas ir nakšņošanas iespējas novadā.

Saskaņā ar Mārupes Tūrisma un aktīvās atpūtas attīstības plānu 2023. gadam visā plašajā novadā darbojas 24 naksmītnes: sešas viesnīcas, 12 viesu mājas un atpūtas kompleksi un četras kempingu vietas. Vairāk informācijas par tūrisma iespējām Mārupē un Babītē var gūt novada mājas lapā

Foto no Pexels.com

Hampton by Hilton Riga Airport

Zvaigznes ***

Adrese: Priežkalni A, Mārupes novads

Tel.: +371 67102599

E-pasts: info@hamptonrigaairport.com

Mājas lapa: https://www.hilton.com/en/hampton/

“Hampton by Hilton Riga Airport” ir pavisam jauns vaibsts lidostas “Rīga” apkārtnē – tā sāka darbu pagājušā gada aprīlī. Viesnīcā investēti 14 miljoni eiro un tā ir ne tikai pirmā “Hampton by Hilton” viesnīca Baltijā, bet arī vienīgā lidostas tuvumā, kas patiešām atbilst mūsdienīgas lidostas viesnīcas statusam un prasībām.

Viesnīca atrodas vienas autobusa pieturas attālumā no lidostas termināļa, kas ļauj tranzīta pasažieriem un viesiem, kuri ieradušies ar vēlajiem reisiem, nesatraukties par vietējā sabiedriskā transporta iespējām. Viesiem ir pieejams arī maksas maršruta autobuss, kas kursē no lidostas uz viesnīcu un atpakaļ. “Hampton by Hilton Riga Airport” viesiem piedāvā 189 numuriņus, ir pieejama arī atpūtas telpa ar ierobežotu ēdienkarti visas diennakts garumā, diennakts bārs un fitnesa centrs, kā arī biznesa centrs ar labiekārtotām semināru telpām.

Foto no viesnīcas "Māra" arhīva.

Viesnīca “Māra”

Zvaigznes ***

Adrese: ”Brauni”, Mārupes novads

Tel.: +371 67702718

E-pasts: hotel@hotelmara.lv

Mājas lapa: www.hotelmara.lv 

Viesnīca “Māra” jeb “Airport Hotel Māra” ilgus gadus bija vienīgā “lidostas viesnīca” – tā atrodas vien divus kilometrus no lidostas “Rīga”.

Viesnīca uzņem viesus jau vairāk nekā 20 gadus – sākotnēji kā starptautisko viesnīcu tīkla “Best Western” daļa, bet kopš 2018. gada uzņēmums darbojas neatkarīgi. Viesnīca iekārtota Kanādas un Amerikas stilā un var izmitināt 55 viesus. Ir pieejami ģimenes divistabu numuriņi, kas paredzēti pieciem cilvēkiem, tāpat ir “pus lukss” numuri četrām personām un ekonomiskās klases dzīvoklis  divām personām. Viesnīcā “Māra” pieejams arī restorāns, sauna un semināru telpas.

Ģimenes restorāns un viesnīca “Irbēni”

Adrese: Irbēnu iela 1, Brīvkalni, Babītes pag., Mārupes novads

Tel.: +371 28356052, +371 27011006

E-pasts: irbeni@irbeni.lv

Facebook: https://www.facebook.com/IrbeniLV/

Babītes pagasta ģimenes restorāns un viesnīca “Irbēni” piedāvā iespējas pavadīt romantisku vai ģimenisku atpūtu. “Irbēnu” viesu mājas otrajā stāvā ir izvietoti 13 viesnīcas numuriņi viesu izmitināšanai līdz 35 personām. “Irbēni” piedāvā gan izmitināšanu, gan aktīvās atpūtas iespējas – velosipēdi, piepūšamās atrakcijas, bērnu laukums, go-karti, gan nelielu SPA zonu. Vasarā par papildmaksu ir iespējams spēlēt skvošu.

Foto: Irbēni
Foto: Vecais kapteinis

Viesu namu komplekss “Vecais kapteinis”

Adrese: “Vecais kapteinis”, Silnieku iela, Mārupes novads

Tel.: +371 25533553, +371 27000110

E-pasts: oldcap@inbox.lv

Mājas lapa: http://www.clubvillage.lv/

Kompleksu “Vecais Kapteinis” veido 19 divstāvu villas, no kurām piecas tiek iznomātas kā viesu nami. Katrā namā iespējams izmitināt sešus pieaugušos, kā arī papildus pieejamas bērnu gultiņas. Katrā namā ir trīs guļamistabas, pilnībā aprīkota virtuve, kamīns, sauna ar burbuļvannu un garāža vienai automašīnai. Ciemata teritorija ir labiekārtota un iežogota. Teritorijā ir trenažieru zāle ar fitnesa iekārtām. Kompleksa iedzīvotājiem tiek piedāvāti konsjerža pakalpojumi, kas ietver māju tīrīšanu, mazgātavu, pārtikas piegādi, biļešu rezervēšanu, transporta/ taksometra izsaukšanu.

Jurmala Golf Club & Hotel

Adrese: Golfa iela 1, Piņķi, Babītes pagasts, Mārupes novads

Tel.: + 371 67160300

E-pasts: info@jurmalagolf.com

Mājas lapa: https://jgch.lv/

Jūrmalas golfa kluba teritorijā esošā viesnīca, ko pārvalda kluba viesnīcas profesionāļu komanda, sniedz patīkamu un relaksējošu atpūtu pašā golfa pasaules sirdī. Viesnīcā pieejami 17 īpaši dizaina numuriņi, no tiem divi ir luksa numuriņi un 15 standarta numuriņi. Golfa klubā pieejams arī Lobby bārs un elegants restorāns, iespējama arī apkalpošana numurā.

Foto: Jurmala Golf Club & Hotel
Foto: viesnīca "Sky High"

Viesnīca “Sky High”

Zvaigznes ***

Adrese: Lidosta “Rīga”, Mārupes novads

Tel.: +371 67667950

E-pasts: reception@airport-hotel.lv

Mājas lapa: http://www.airport-hotel.lv/

Ja ir vēlme piedzīvot ko neierastu un sajust nesenas vēstures elpu, viesnīca “Sky-High”, kas atrodas lidostas “Rīga” teritorijā tikai divu minūšu gājienā no termināļa, ir īstā vieta. 

Viesnīca piedāvā 19 numuriņus, kuros vēl jūtama 90. gadu “eiroremontu” elpa un atrodami pārsteidzoši interjera risinājumi, taču tajos ir kondicionieris, WIFI, duša un tualetes. Viesi var bez maksas apmeklēt trenažieru zāli, pieejams arī pavisam neliels iekštelpu baseins, sauna ar infrasarkano staru kabīni un pat slēgtie tenisa korti.

Noteikti ir vērts apmeklēt arī turpat esošo restorānu “Pilots Club”, kura īpašnieks ir gadu gaitā izveidojis unikālu aviācijas tematikā ieturētu interjeru, ko papildina dažādu slavenību foto, kuras savulaik baudījušas dzīvi šī romantiskā lidostas restorāna pajumtē.

Restorāns "Pilots Club" pie lidostas "Rīga".

BIEDRĪBAS JAUNUMI

Projekts “Dzīve ienāk skolā, skola dodas dzīvē” sāk jauno sezonu
 

Ir sācies jaunais mācību gads, un uz skolām devušies jauni  zinātkāres pilni skolēni, kuri vēlas ieraudzīt, kā skolā apgūstamās zināšanas var tikt izmantotas ikdienas dzīvē. Tāpēc arī šogad Mārupes novada skolās turpināsies biedrības “Mārupes uzņēmēji” ilgtermiņa projekts “Dzīve ienāk skolā, skola iziet dzīvē”.

Biedrība aicina projektam pievienoties gan tos uzņēmējus, kuri ir tā dalībnieki jau kopš pirmssākumiem, gan citus interesentus. Šogad iecerēts projektu paplašināt, sniedzot mācību stundas ne tikai Mārupes pamatskolā, bet arī Mārupes Valsts ģimnāzijā un Babītes vidusskolā.

Miks Lukstiņš

Mēs kopā darām lielisku darbu, palīdzot veidot Mārupes jauno paaudzi izglītotāku un ar daudzpusīgākām zināšanām. Mums tās ir tikai dažas stundas gadā, skolēniem tā ir neaizmirstama mācību procesa dažādošana.

Vērtīgi video resursi!

Papildus iedvesmai un arī zināšanu papildināšanai biedrība piedāvā iepazīties ar iepriekšējā mācību gada uzņēmēju stundu video. Biedrības Youtube kontā pieejami gan video uzņēmējiem, kas noderēs, gatavojot mācību stundu skolēniem, gan citu uzņēmēju video lekcijas, kur var pašpikot, kā tad ir gājis citiem, ieskatīties, kā notiek mācību stundas.

Vēlies kopā ar mums palīdzēt augt jaunai uzņēmēju paaudzei? Piesakies!

Biedrība “Mārupes uzņēmēji” īsteno vairākus projektus, kas sniedz jauniešiem iespēju iepazīt biznesa pasauli. Arī Tu vari kļūt par vienu no jauno uzņēmēju skolotājiem!
Ir jautājums, bet nav iespējas to uzdot?
Pajautā šeit, un "Uzņēmēju Vēstis" noskaidros atbildes!
Scroll to Top